متن کامل خبر


 
معرفی رابطین "دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات" وزارت علوم در دانشگاه ها

خلاصه خبر: با تعیین رابطین اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه ها، از این پس کلیه شکایات و درخواست های دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ها و مؤسسات ابتدا از طریق ارائه شکایت به رابطین در دانشگاه بررسی و کارشناسی شده و در صورت عدم دریافت پاسخ در "دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات" وزارت عتف پیگیری می شود.

در راستای اجرای سند آمایش آموزش عالی کشور و به منظور پیگیری وظایف مندرج در قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم در حوزه پاسخگویی و جلب رضایتمندی مراجعین وزارت علوم و همچنین در راستای احترام به استقلال دانشگاه ها، مقرر شد، در هر استان با همکاری دانشگاه های جامع استان ها و در تهران نیز هر دانشگاه منحصر به خود، یکی از معاونان یا مدیران مرتبط، به عنوان رابط دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت عتف تعیین شده است.
با توجه به تعیین رابطین اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات در دانشگاهها، از این پس کلیه شکایات و درخواست های دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ها و مؤسسات ابتدا از طریق ارائه شکایت به رابطین معرفی شده در دانشگاه ها مورد بررسی دقیق و مستند و کارشناسی قرار می گیرد و در صورت عدم دریافت پاسخ در مهلت معقول یا ارائه پاسخ فاقد استناد یا استدلال متقن و مستحکم، موضوع در دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت عتف مورد بازبینی و رسیدگی قرار می گیرد.
گفتنی است در همین راستا دانشگاه های مستقر در تهران نیز دارای رابط دفتر بازرسی و پاسخگویی با شکایات منحصر به هر دانشگاه هستند. بر این اساس دکتر محمد علی سحری مدیر کل دفتر ریاست دانشگاه، به عنوان رابط دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت عتف در دانشگاه تربیت مدرس معرفی شده است.


19 آبان 1398 / تعداد نمایش : 1432