[ Print ]  [ Close ]

http://nahad.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22687   , 1403/02/28


تقدیر از محقق و دانشجوی دانشکده هنر دانشگاه به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

در نشست  شورای برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه که با حضور جمعی از مدیران دانشگاه ، رییس دانشکده هنر و تشکل های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برگزار شد، از زهرا رمضانعلی دانشجوی کارشناسی ارشد کارگردانی سینما و محقق حوزه فلسفه و هنر انقلاب تقدیر به عمل آمد.
دکتر محسن پور مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه در این نشست با گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهید آوینی خاطر نشان کرد: ‌شهید آوینی در مسیر ایجاد هنر نافع و هنر متعالی اسلامی تلاش بسیار کرد و روز 20 فروردین سالروز عروج این شهید بزرگوار به درستی به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.
در ادامه زهرا رمضانعلی دانشجوی کارشناسی ارشد کارگردانی سینما و محقق حوزه فلسفه و هنر انقلاب خاطر نشان کرد: شهید ‌آوینی را در کلاس های درس مرحوم دکتر ندایی شناختم و ایشان به من انگیزه دادند تا درباره شهید آوینی تحقیق کنم .
وی ادامه داد: شهید آوینی فرزند زمانه خود بود و دغدغه مند و عمیق سینما را مطالعه کرده بود. ایشان به دنبال حقیقت بود و مستند سازی ایشان گواه این موضوع است.
دانشجوی دانشگاه تصریح کرد: شهید آوینی مطالعات فلسفی عمیقی داشت و یکی از اقدامات ویژه ایشان پایه گذاری ژانر دفاع مقدس در سینمای ایران بود که امروز به یک ژانر بسیار قوی در سینمای ایران تبدیل شده است و هر ساله در جشنواره فیلم فجر فیلم های بسیاری در این ژانر به نمایش در می آید و باعث شد عشقی که در دوران دفاع مقدس موج می زد در این ژانر به تصویر کشیده شود.
این محقق دانشگاه یاداور شد: شهید آوینی را مرد هنر انقلاب می دانند زیرا ایشان به دنبال این بود که رابطه بین سینما و حقیقت را پیدا کند و همواره در حوزه هنر، کار جهادی می کرد و آثار به جا مانده از ایشان نیز بی نظیر و بسیار ارزشمند است.


13:45 - دوشنبه 20 فروردين 1403    /    شماره خبر : 22687    /    تعداد نمايش خبر : 81