[ Print ]  [ Close ]

http://nahad.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22173   , 1403/02/19


امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی میان دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه بلگراد

 در جلسه ای که روز سه شنبه 3 بهمن ماه با حضور معاون پژوهشی و فناوری و مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر  Ratco Ristic، معاون امور بین الملل و دکتر Nikola Zivanovic عضو هیات علمی دانشگاه بلگراد کشور صربستان برگزار گردید در خصوص گسترش روابط آموزشی و پژوهشی و تبادل استاد مذاکره شد.
در این نشست دکتر امیر عبداله زاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن خوشامدگویی به میهمانان، برای همکاری در زمینه های مختلف علمی از جمله فرصت مطالعاتی ، تبادل دانشجویی و همکاری های مشترک تحقیقاتی در چارچوب تفاهم نامه علمی بین المللی اعلام آمادگی نمود.
همچنین معاون بین الملل دانشگاه بلگراد ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تربیت مدرس، تمایل خود را برای همکاری دوجانبه اعلام کرد.
دکتر عبدالامیر علامه، مدیر روابط علمی بین المللی و دکتر سید حمیدرضا صادقی، عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه نیز با توجه به سابقه درخشان دانشگاه بلگراد همکاری با این دانشگاه را فرصت مناسبی برای همکاری های دوجانبه ارزیابی نمودند.
در پایان جلسه، تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی میان دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه بلگراد به امضای طرفین رسید. محور اصلی این همکاری در زمینه‌های تبادل اعضای هیات علمی، تبادل دانشجو، انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های بین المللی می باشد.
در پایان این نشست دکتر علامه از تلاش و زحمات دکتر سیدحمیدرضا صادقی عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی برای پیگیری و هماهنگی جهت برگزاری این جلسه تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است معاون امور بین الملل و عضو هیات علمی دانشگاه بلگراد پیش از این دیدار،‌ از دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه در شهرستان نور نیز بازدید کردند.
لازم به ذکر است، دانشگاه بلگراد در حال حاضر با 31 دانشکده ، بیش از 90هزار دانشجو ، بیش از 4هزار هیات علمی و بیش از 7هزار کادر اداری یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های منطقه و کشور صربستان می باشد و رتبه آن در سال 2023 در رتبه بندی جهانی Shanghai 400-301 اعلام شده است.


13:02 - چهارشنبه 4 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22173    /    تعداد نمايش خبر : 282